9/10/23, 10:01 PM

Shocking Revelation Exposes Misuse of Taxpayer Funds in Advertisement Distribution in Uttarakhand - Entrepreneur Story

Entreprencur Story

Shocking Revelation Exposes Misuse of Taxpayer
Funds in Advertisement Distribution in Uttarakhand

By ES - September 9, 2023

p5k

L. gl
R, 2022 A sy ow Pt R wd Reel @ arfl 1 R

S.no Channel Name Amount
1 | ABP Ganga 2,05,48,720.00
2 | News 18 UP/UK 2,85,37,840.00
3 | Zee News UP/UK 2,24,78,530.00
4 | News 1 india 2,15,65,980.00
5 | News state 1,75,74,888.00
6 | Network 10 1,95,68,750.00
7 | viP News 1,50,74,840.00
8 | Swaraj Express 1,75,74,840.00
9 | india Voice 1,65,74,840.00
10 | swadesh 1,55,74,840.00
1 | &K 1,35,74,840.00
1 | o 1,37,74,840.00
13 | Knews 1,15,74,840.00
14 | Sadhna Plus 1,85,74,840.00
15 | Jantantra 1,15,74,840.00
16 | Janta Tv 1,40,74,840.00
17 | Time TV 1,95,74,840.00
18 | ATy 1,35,74,840.00
19 | ANB News 1,25,74,840.00
20 | Raftar Media 1,15,74,840.00
21 | apn 65,74,840.00
2 e 1,55,76,720.00
23 | sudarshan news 24x7 1,15,74,840.00
24 | Sahara Samay 1,95,74,840.00
3 (i 165,74,40.00
26 | khabre abhi tak 1,15,74,840.00
27| Hindi khabar 1,75,74,840.00
28 | Sadhna Prime 1,15,74,840.00
29 | News india 2417 115,74,840.09

50 | v LS Tk 0
e s
e [ 1,45,74,840.00
34 | Khabar Fast n.;:.:.:
35 | JanTv

o T

orree e A G

mm”"‘ we & wel/ R g @ Rl ‘

g |

TewE | — — - wh @ g e

wom | - - = @) () (weit) &

o = == - mmin

T = — - we A e W
ESH = — - e DTH & wmem
¥s YA = = = # £ @ we 3 W

e | — — - Lk Ll

L = = =

Rt - = =

T = — =

T - = =

mﬂm%mimﬂmmﬂ%mwmmm
1 s ¥ Tt S Se @ A W IR B () W #E

w1 faam

£
o [ [ [T [
et @ g
D2H Videocon 4087 01042022 ¥ 31002029 m)‘
VADESH . Fer 4w W
s Dish TV wm *1oi02 § HEOT | s oTH,
: & ww
rrmmn "s |°*m*=‘m “ﬁum
T |
Muvsthﬂﬂﬂﬁ““:‘;r“w‘i‘“ Live View &, v # 5ft w5
=t Ryt g 41 w1 SfohAR WA -
£ e o wE |
qgwt;wﬂ!;a&hﬁﬂﬂumﬂi
2022016 W # g A e
& s e o w1 ™ T W

PAN, GST 74 Cancel Check &
oy dem

et fard W e @ fa g &t
o A i et T S # e

a1t R (PAN/GST 201 )|

@ ol pro e Y ST vl # o
e @ W A W 100 # W m‘f,mmwl

# wwert 06(02) :
sihulua i SWADESH News T T
ol @ ayen &
mwwﬁ'mﬂammﬁm

i & | TR W O L o fw b

e s i waen € T [ e e :
| 27 o
o - v ;- 7 ‘hw‘m#?ﬁ;‘mﬂﬂ!l
e s o & g T
_/_,-———L/”Tm
i
wa

In a startling revelation, investigative journalist Alok Sharma, operating under the Right to

Information (RTI) Act, has unearthed a massive misallocation of taxpayer funds for advertisements.
Documents obtained through RTI inquiries have exposed a troubling pattern of funds being disbursed
to numerous channels that neither broadcast nor have distribution in Uttarakhand, raising serious

questions about the allocation of public resources.

One glaring example of this misuse is Swadesh News, a purported television channel listed in
documents provided by the Department of Information and Public Relations (DIPR). The documents
indicated that Swadesh News was slated to air on Free Dish at 115, Dish TV at 4079, and Videocon at
4087. However, upon close investigation, it became evident that this channel had no presence on any

television platform in Uttarakhand and was limited to social media platforms.

https://entreprenuerstory.com/shocking-revelation-exposes-misuse-of-taxpayer-funds-in-advertisement-distribution-in-uttarakhand/

12



9/10/23, 10:01 PM

Shocking Revelation Exposes Misuse of Taxpayer Funds in Advertisement Distribution in Uttarakhand - Entrepreneur Story

The most astonishing revelation came when it was discovered that Swadesh News was allegedly
operating out of a motor repair garage located in Dehradun, with Avnish Kumar Jain from Saharanpur,
Uttar Pradesh, serving as the bureau chief under the name of Balaji Motors. Such an arrangement
raises serious questions about how a satellite channel could operate from a motor vehicle repair

center.

Alok Sharma’s courageous reporting on this issue has not been without its challenges. He has faced
threats and offers of bribes as he brings this issue into the public eye. This incident has highlighted
the extent to which dubious channels have received significant sums of taxpayer money for

advertisements that were never actually aired on television.

Several other questionable channels, such as Ind24, Jan TV, Jantantra TV, Anaadi, Aryan TV,
Newshour, Janta TV, Swaraj Express, VIP News, ANB, MKN, JK24x7, Chardikla Time TV, DNN, Raftar,
Gulistian News, and many more, have also allegedly received multi-crore allocations from taxpayer
funds.

Adding to the suspicion is the apparent lack of oversight by monitoring agencies tasked with verifying
telecast reports and monitoring the content of these channels. The distribution of taxpayer funds to
channels with questionable existence has raised concerns about the efficacy of such oversight
mechanisms.

Alok Sharma has taken this matter directly to Chief Minister Pushkar Singh Dhami and the Director-
General of DIPR, Bansi Dhar Tewari. Both have assured a high-level investigation and strict legal
action against those involved. There are concerns that certain high-ranking bureaucrats and IPS
officers associated with Swadesh News may attempt to influence the investigation if it is conducted by

local police or any regional committee.

The citizens of Uttarakhand deserve transparency and accountability in the allocation of taxpayer
funds, and this revelation underscores the need for a thorough investigation into the allocation of
funds for advertising on these alleged channels. Alok Sharma’s dedication to uncovering the truth in
the face of adversity serves as an example of fearless journalism in the pursuit of justice.

ES

https://entreprenuerstory.com

https://entreprenuerstory.com/shocking-revelation-exposes-misuse-of-taxpayer-funds-in-advertisement-distribution-in-uttarakhand/

22



