9/10/23, 10:00 PM Shocking Revelation Exposes Misuse of Taxpayer Funds in Advertisement Distribution in Uttarakhand - Daily Mail Express

Shocking Revelation Exposes Misuse of Taxpayer Funds in
Advertisement Distribution in Uttarakhand

DME O 1dayago
Last updated: 2023/09/09 at 5:54 PM

In a startling revelation, investigative journalist Alok Sharma, operating under the Right to
Information (RTT) Act, has unearthed a massive misallocation of taxpayer funds for
advertisements. Documents obtained through RTI inquiries have exposed a troubling pattern
of funds being disbursed to numerous channels that neither broadcast nor have distribution in
Uttarakhand, raising serious questions about the allocation of public resources.

One glaring example of this misuse is Swadesh News, a purported television channel listed in
documents provided by the Department of Information and Public Relations (DIPR). The
documents indicated that Swadesh News was slated to air on Free Dish at 115, Dish TV at 4079,
and Videocon at 4087. However, upon close investigation, it became evident that this channel
had no presence on any television platform in Uttarakhand and was limited to social media
platforms.

The most astonishing revelation came when it was discovered that Swadesh News was
allegedly operating out of a motor repair garage located in Dehradun, with Avnish Kumar Jain
from Saharanpur, Uttar Pradesh, serving as the bureau chief under the name of Balaji Motors.
Such an arrangement raises serious questions about how a satellite channel could operate

from a motor vehicle repair center.

Alok Sharma’s courageous reporting on this issue has not been without its challenges. He has
faced threats and offers of bribes as he brings this issue into the public eye. This incident has

highlighted the extent to which dubious channels have received significant sums of taxpayer

money for advertisements that were never actually aired on television.

Several other questionable channels, such as Ind24, Jan TV, Jantantra TV, Anaadi, Aryan TV,
Newshour, Janta TV, Swaraj Express, VIP News, ANB, MKN, JK24x7, Chardikla Time TV, DNN,
Raftar, Gulistian News, and many more, have also allegedly received multi-crore allocations
from taxpayer funds.

Adding to the suspicion is the apparent lack of oversight by monitoring agencies tasked with
verifying telecast reports and monitoring the content of these channels. The distribution of

https://dailymailexpress.in/shocking-revelation-exposes-misuse-of-taxpayer-funds-in-advertisement-distribution-in-uttarakhand/ 1/2



9/10/23, 10:00 PM Shocking Revelation Exposes Misuse of Taxpayer Funds in Advertisement Distribution in Uttarakhand - Daily Mail Express
taxpayer funds to channels with questionable existence has raised concerns about the efficacy
of such oversight mechanisms.

Alok Sharma has taken this matter directly to Chief Minister Pushkar Singh Dhami and the
Director-General of DIPR, Bansi Dhar Tewari. Both have assured a high-level investigation
and strict legal action against those involved. There are concerns that certain high-ranking
bureaucrats and IPS officers associated with Swadesh News may attempt to influence the
investigation if it is conducted by local police or any regional committee.

The citizens of Uttarakhand deserve transparency and accountability in the allocation of
taxpayer funds, and this revelation underscores the need for a thorough investigation into the
allocation of funds for advertising on these alleged channels. Alok Sharma’s dedication to
uncovering the truth in the face of adversity serves as an example of fearless journalism in the
pursuit of justice.

https://dailymailexpress.in/shocking-revelation-exposes-misuse-of-taxpayer-funds-in-advertisement-distribution-in-uttarakhand/ 2/2



